A plan.....

Hade en plan; i säng tidigt för att komma upp i tid imorrn......
sen så hittade datorn mig och skrek efter att jag skulle kolla uppdaterade bloggar...........
sen var det ju "project runway"..............
sen blev det "SATC".............
....och där är vi nu, och det är ju redan lite sent så då gör det ju inget om det blir lite senare i säng.....idag med!!
Suck imorrn ska jag ha mer karaktär....

A hot weekend

Okej värmen är skön och härlig, men nu vill jag ha lite regn. Skulle behövas både på mig och i skog och mark. Snustorrt överallt.
Hade tänkt att jag skulle arbeta lite med mitt examensarbete idag men nej jag tror jag väntar till ikväll när det har blivit en grad kallare eller så. Det blev inget brödbak i fredags(tyvärr Lena) så jag hade en tanke på att göra det idag också men nej det känns inte heller så lockande. Däremot låter en lite fisketur i kväll mer lockande...så det blir det nog.
Annars flyter dagarna på,bildligt talat, och igår var vi ute på kryssning i skärgården. Pappa fyllde år så vi åkte på "Tusen öars kryssning" i Stockholms skärgård. Vi har verkligen en fin skärgård och med god mat och trevligt sällskap blev det en väldigt trevlig dag.
Nej nu ska tydligen käre D starta sitt nya hälsosamma liv och har dragit på sig sin pulsklocka så det blir en promenad i den "underbara" värmen. Jag fick tydligen "äran" att följa med, avundsjuka va!!??

Ha det gott


Hett....

Värmen är här och det är superskönt. Superskönt med shorts på kvällen, superskönt att sola länge, superskönt med glass, superskönt med en paus i skuggan, superskönt med ljumma vindar....allt är superskönt.

Idag står det prommis med trevligt sällskap först på dagordningen och sedan blir det brödbak i värmen( inte superskönt) lite körsbärsplockning och sist lite metande från vår lilla "loveboat". Däremellan blir det säkert lite bad och solning, käre D måste jobba på sin bränna tydligen!

Maxad förvaring

Jag erkänner jag är en förvaringsjunkie. Ser jag en möjlighet att kanske fixa lite mer förvaring någonstans måste jag bara göra det, även fast det kanske inte alltid behövs. En liten låda nånstans eller någon snajdig skoförvaring, spelar ingen roll jag spelar i alla ligor. Gimme förvaringsproblem and I´m in heaven.

Nu har vi under semestern som sagt roat oss med att renovera sovrummet och självklart har jag fixat massa förvaring. Området under sängen är verkligen "a waste of space". Har stört mig mycket på att ett område på 1,8x2m är i stort sett oanvänt( ja förutom att man sover där osv, men ni förstår). Började leta efter en säng med mycket förvaring under. Lättare sagt än gjort, och så får det ju inte kosta skjortan heller. Presenterade idéen att bygga en egen sängstomme. Mötte på massivt motstånd. -Det kommer aldrig gå, vilket jäkla bygge. Och vem bygger sin egen säng älskling!?

Jakten forsatte men det fanns ingen säng som passade. Käre D kläckte även ur sig att han ville ha en hög säng -Så där som i filmerna. Jahapp! ytterligare ett kriterie som gjorde sängjakten till mission impossible. Kvarstod att göra sin egen sängstomme. Hög säng med massa förvaring under. Köpte reglar och började snickra ihop en stomme. Köpte MDF och spånskiva och gjorde stora lådor under sängen som går att dra ut. Så nu har vi en hög säng med en massa förvaring under. Jag, som är en tvärhand hög, dinglar med benen över kanten på morgnarna. Men det är skönt med en hög säng så att man inte ligger på golvet och sover. Och förvaringen ska vi inte tala om, det ryms ungefär 27 illegela flyktingar i mina sänglådor nu så vi har löst problemet vart framtida barn ska sova. Behändigt med sänglådor inte sant.

Surfade in på smarta saker härom dan och klickade hem såna här vakuumpåsar som kommer att göra förvaringen ännu bättre......"ler nöjt"


Long time ago....

Känns som om överskriften börjar bli standard på de flesta av mina inlägg nuförtiden....tragiskt men sant. Tiden räcker inte alltid till.

Här hemma är badrumsrenoveringen sedan länge klar och vi har gett oss i kast med sovrummet under semestern. Efter två omtapetseringar och en massa extra timmar för målaren så sitter tapeten äntligen på plats. Vår käre målare M kommer dock nog aldrig mer svara i telefon när vi ringer.....-Å nej inte dom igen med bubblig tapet som var skitjobbig att sätt upp! Klicka bort......för evig framtid!!

Tapeten som vi hade valt var tydligen väldigt tunn vilket gjorde att man ser alla ojämnheter under den. Sedan blev det även vissa bubblor som inte ville lägga sig. Så det var bara för målare M att göra om. Efter rekomendation från tapet-tillverkaren slipade han ner tapeten,spacklade med våtrumsspackel och målade till slut med oljefärg. Det tog lång tid, tyckte vi som var förvisade från hemmet eftersom oljefärg verkligen stinker. Efter två omgångar med oljefärg är väggen numer mer eller mindre vattentät och tapeten är slät. Hoppas att det inte blir omtapetsering inom en snar framtid för jag är trött på att kånka sängarna ut till vardagsrummet med minimalt med utrymme att vara på.

Som färg på de andra väggarna valde vi(hmhm.....jag) en mörk chokladbrun färg. (Brownie hos Alcro)Blev bättre än jag först trodde. Hade en panikbild framför mig när målaren började måla upp mörk choklad på väggarna att det kommer att kännas som en chokladgrotta....men det blev inte så mörkt som jag först trodde. Känns fräscht med vita detaljer till....(och en del mörka....kan ju inte frångå ett vinnande koncept)

Har även byggt en säng........men det tar jag en annan dag.

RSS 2.0