Maxad förvaring

Jag erkänner jag är en förvaringsjunkie. Ser jag en möjlighet att kanske fixa lite mer förvaring någonstans måste jag bara göra det, även fast det kanske inte alltid behövs. En liten låda nånstans eller någon snajdig skoförvaring, spelar ingen roll jag spelar i alla ligor. Gimme förvaringsproblem and I´m in heaven.

Nu har vi under semestern som sagt roat oss med att renovera sovrummet och självklart har jag fixat massa förvaring. Området under sängen är verkligen "a waste of space". Har stört mig mycket på att ett område på 1,8x2m är i stort sett oanvänt( ja förutom att man sover där osv, men ni förstår). Började leta efter en säng med mycket förvaring under. Lättare sagt än gjort, och så får det ju inte kosta skjortan heller. Presenterade idéen att bygga en egen sängstomme. Mötte på massivt motstånd. -Det kommer aldrig gå, vilket jäkla bygge. Och vem bygger sin egen säng älskling!?

Jakten forsatte men det fanns ingen säng som passade. Käre D kläckte även ur sig att han ville ha en hög säng -Så där som i filmerna. Jahapp! ytterligare ett kriterie som gjorde sängjakten till mission impossible. Kvarstod att göra sin egen sängstomme. Hög säng med massa förvaring under. Köpte reglar och började snickra ihop en stomme. Köpte MDF och spånskiva och gjorde stora lådor under sängen som går att dra ut. Så nu har vi en hög säng med en massa förvaring under. Jag, som är en tvärhand hög, dinglar med benen över kanten på morgnarna. Men det är skönt med en hög säng så att man inte ligger på golvet och sover. Och förvaringen ska vi inte tala om, det ryms ungefär 27 illegela flyktingar i mina sänglådor nu så vi har löst problemet vart framtida barn ska sova. Behändigt med sänglådor inte sant.

Surfade in på smarta saker härom dan och klickade hem såna här vakuumpåsar som kommer att göra förvaringen ännu bättre......"ler nöjt"


Kommentarer
Postat av: Lena

Tokunge! ;) Men jag har också kollat in vacumpåsarna. Måste få se sovrummet sen. BTW, så kan du väl komm ahit med din överskottsenergi, vi a rlite saker som behöver fixas. ;)

2008-07-23 @ 22:11:00
URL: http://www.koala.nu/blahblah
Postat av: Emma

Hoppas verkligen du läser det här och kan hjälpa mig! Jag har samma syndrom som du, och nu känner jag att jag är i stort behov av att kunna utnyttja platsen under sängen. Jag har kollat runt efter olika sängstommar men som sagt, alla är alldeles för dyra.



Tänkte fråga dig, hur du byggde din sängstomme?

Vet inte hur jag ska bära mig åt!



/Emma

2009-10-08 @ 21:46:22
Postat av: Sofia

Tycker om det du skrev! Spännande att se en del fina grejer och inte bara det generella sakerna som man kan läsa om hela tiden. ;)

Postat av: beats

That's a nice post.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0